otrdiena, 2023. gada 24. oktobris

Aktualitātes starptautisko izglītības pētījumu projektā

 

Starptautisko izglītības pētījumu un starptautisko datu analīzes programmu
aktivitāšu kopsavilkums šogad no 19. maija līdz 23. oktobrim
projekta* septiņos pētījumos un trīs datu analīzes programmās

OECD Starptautiskais mācību vides pētījums TALIS piedāvā regulāru kopsavilkuma publikāciju "Fokusā mācīšana" (Teaching in Focus). Aicinām iepazīties ar jaunāko rakstu par pieredzējušo skolotāju izkliedi (angliski un saīsinātā versijā arī latviski).

IEA Starptautiskā matemātikas un dabaszinātņu izglītības attīstības tendenču pētījuma TIMSS 2023 (4. klase) aktualitātes ir saistītas ar pētījuma enciklopēdijas atjaunošanas darbiem. Šeit informācijai iepriekšējā pētījuma cikla dokuments.

IEA Starptautiskā lasītprasmes novērtēšanas pētījuma PIRLS 2026 (4. klase) ciklā š.g. 20. oktobrī noslēgts nodomu protokols par pētījuma datu vākšanu un primāro analīzi ar Latvijas Universitātes Izglītības pētniecības institūtu.

IEA Starptautiskā pilsoniskās izglītības pētījuma ICCS 2022 (8. klase) cikls noslēdzas iepriekšējā projektā š.g. 28. novembrī ar ziņojumu. Aicinām pieteikties uz pasākumu!

IEA Starptautiskā datorprasmju un informācijpratības pētījumā ICILS 2023 (8. klase) šobrīd norit citu valstu iepriekšējo pētījuma ciklu datu izpēte, kas var palīdzēt izvērtēt Latvijas rezultātus nākamgad.

OECD Starptautiskā skolēnu novērtēšanas programmā PISA 2025 pētījuma ciklā š.g. 21. jūlijā noslēgts nodomu protokols par pētījuma datu vākšanu un primāro analīzi ar Latvijas Universitātes Izglītības pētniecības institūtu.

OECD Starptautiskās pieaugušo prasmju novērtēšanas programmas pētījuma PIAAC 2022-2023 datu savākšanas posms š.g. 16. jūnijā noslēdzās, taču datu tīrīšanas posms turpinās, un jaunajā fondu projektā* slēdzam līgumu par datu primāro analīzi.

OECD Izglītības sistēmu indikatoru programma INES š.g. 12. septembrī publicēja "Īsumā par izglītību" (Education at a Glance), un sadarbībā ar OECD kolēģiem š.g. 26. septembrī noritēja Latvijas datu prezentācija ar profesionālās izglītības fokusu.

EK Pastāvīgā indikatoru un mērķrādītāju grupas SGIB ziņojuma "Izglītības un mācību pārskats" (Education and Training Monitoring) veidotāji aicina izmantot pieejamos monitoringa rīkus, piemēram, siltuma karti, kur Latvija ir virs ES vidējiem rādītājiem.

OECD Izglītības pētniecības un inovāciju centrs CERI ir tempa un vīzijas turētājs izglītības nozarē, citstarp aktualizējot bērnu labbūtības vērtēšanas konceptuālo ietvaru, inovāciju mērīšanas iespējas, kā arī mākslīgā intelekta iespējas darbam klasē.

* Tā kā šobrīd vēl nākamā fondu perioda projekts ir juridiskā veidošanas procesā, taču pētījumos un datu analīzes programmās viss turpinās nepārtraukti, labprāt sniedzam mūsuprāt svarīgāko informāciju!

Kopsavilkums pieejams šeit.

Pārpublicējot obligāta avota norāde.