Starptautisko izglītības pētījumu un starptautisko datu
analīzes programmu
aktivitāšu
kopsavilkums šogad no 19. maija
līdz 23. oktobrim
projekta* septiņos pētījumos un trīs datu analīzes programmās
OECD Starptautiskais mācību vides
pētījums TALIS piedāvā
regulāru kopsavilkuma publikāciju "Fokusā mācīšana" (Teaching in Focus).
Aicinām iepazīties ar jaunāko rakstu par pieredzējušo skolotāju izkliedi (angliski
un saīsinātā versijā arī latviski). |
IEA Starptautiskā matemātikas un
dabaszinātņu izglītības attīstības tendenču pētījuma TIMSS 2023 (4. klase) aktualitātes ir saistītas ar pētījuma
enciklopēdijas atjaunošanas darbiem. Šeit informācijai iepriekšējā pētījuma
cikla dokuments. |
IEA Starptautiskā lasītprasmes
novērtēšanas pētījuma PIRLS 2026
(4. klase) ciklā š.g. 20. oktobrī noslēgts nodomu protokols par pētījuma datu
vākšanu un primāro analīzi ar Latvijas Universitātes Izglītības pētniecības
institūtu. |
IEA
Starptautiskā pilsoniskās izglītības pētījuma ICCS 2022 (8. klase) cikls noslēdzas
iepriekšējā projektā š.g. 28. novembrī ar ziņojumu. Aicinām pieteikties uz pasākumu! |
IEA Starptautiskā datorprasmju un
informācijpratības pētījumā ICILS 2023 (8. klase) šobrīd
norit citu valstu iepriekšējo pētījuma ciklu datu izpēte,
kas var palīdzēt izvērtēt Latvijas rezultātus nākamgad. |
OECD Starptautiskā skolēnu
novērtēšanas programmā PISA 2025
pētījuma ciklā š.g. 21. jūlijā noslēgts nodomu protokols par pētījuma datu
vākšanu un primāro analīzi ar Latvijas Universitātes Izglītības pētniecības
institūtu. |
OECD Starptautiskās pieaugušo prasmju
novērtēšanas programmas pētījuma PIAAC 2022-2023 datu savākšanas posms š.g. 16.
jūnijā noslēdzās, taču datu tīrīšanas posms turpinās, un jaunajā fondu
projektā* slēdzam līgumu par datu primāro analīzi. |
OECD Izglītības sistēmu indikatoru
programma INES š.g. 12.
septembrī publicēja "Īsumā par izglītību" (Education at a Glance), un sadarbībā
ar OECD kolēģiem š.g. 26. septembrī noritēja Latvijas
datu prezentācija ar profesionālās
izglītības fokusu. |
EK Pastāvīgā indikatoru un
mērķrādītāju grupas SGIB ziņojuma "Izglītības un mācību pārskats" (Education and Training Monitoring) veidotāji
aicina izmantot pieejamos monitoringa rīkus, piemēram, siltuma
karti, kur Latvija ir virs ES vidējiem rādītājiem. |
OECD Izglītības pētniecības un
inovāciju centrs CERI ir
tempa un vīzijas turētājs izglītības nozarē, citstarp aktualizējot bērnu
labbūtības vērtēšanas konceptuālo ietvaru, inovāciju
mērīšanas iespējas, kā arī mākslīgā
intelekta iespējas darbam klasē. |
* Tā kā šobrīd vēl nākamā fondu perioda projekts ir juridiskā veidošanas procesā, taču pētījumos un datu analīzes
programmās viss turpinās nepārtraukti, labprāt sniedzam mūsuprāt svarīgāko
informāciju!
Kopsavilkums pieejams šeit.
Pārpublicējot obligāta avota norāde.