Starptautisko izglītības pētījumu un
starptautisko datu analīzes programmu
aktivitāšu kopsavilkums šogad līdz 19. maijam
projekta* septiņos pētījumos un trīs datu analīzes programmās
OECD Starptautiskā mācību vides pētījuma TALIS 2024 izmēģinājuma pētījuma datu iegūšana. Šajā pētījuma fāzē piedalījās 485 skolotāji un skolu direktori no 30 skolām. |
IEA Starptautiskā matemātikas un dabaszinātņu izglītības attīstības tendenču pētījuma TIMSS 2023 (4. klase) pamatpētījuma datu iegūšana. Līdz š.g. 16. maijam 92% skolu, t.i. 142 no 154 skolām, pētījuma datu iegūšana jau pabeigta! |
IEA Starptautiskā lasītprasmes novērtēšanas pētījuma PIRLS 2021 (4. klase) cikls noslēdzās iepriekšējā projektā š.g. 16. maijā ar ziņojumu. Jaunajā fondu projektā* rit dalības līguma slēgšana par PIRLS 2026 pētījuma ciklu ar IEA. |
IEA Starptautiskā pilsoniskās izglītības pētījuma ICCS 2022 (8. klase) cikls noslēdzas iepriekšējā projektā š.g. 28. novembrī ar ziņojumu, kā arī papildinošu sekundāro datu izpēti. Jaunajā fondu projektā* 2023. gadā aktivitātes nav plānotas. |
IEA Starptautiskā datorprasmju un informācijpratības pētījums ICILS 2023 (8. klase) pamatpētījuma datu iegūšana. Līdz š.g. 16. maijam 79% skolu, t.i. 114 no 144 skolām, pētījuma datu iegūšana jau pabeigta! |
OECD Starptautiskā skolēnu novērtēšanas programmā PISA 2022 pētījuma cikls noslēdzas iepriekšējā projektā š.g. 5. decembrī ar ziņojumu, kā arī papildinošu sekundāro datu izpēti. Jaunajā fondu projektā* ir uzsākta PISA 2025 pētījuma cikla atlase. Martā noritēja PISA 2025 cikla pirmā nacionālo projekta vadītāju sanāksme. |
OECD Starptautiskās pieaugušo prasmju novērtēšanas programmas pētījuma PIAAC 2022-2023 datu savākšanas posms noslēdzas iepriekšējā projektā. Jaunajā fondu projektā* 2023. gadā paredzēts noslēgt līgumu par sākotnējo datu analītiku. |
OECD Izglītības sistēmu indikatoru programmas INES 2023. gada statistikas apkopošanas aktivitātes publikācijai ‘Īsumā par izglītību’ (Education at a Glance) norit iepriekšējā projektā. Jaunajā fondu projektā* 2023. gadā aktivitātes nav plānotas. |
EK Pastāvīgā indikatoru un mērķrādītāju grupas SGIB ziņojuma ‘Izglītības un mācību pārskats’ (Education and Training Monitoring) veidotāji organizēja tiešsaistes tikšanos, lai apspriestu skolotāja profesijas attīstības aktualitātes Latvijā. |
OECD Izglītības pētniecības un inovāciju centrs CERI ir tempa un vīzijas turētājs izglītības nozarē, šogad citstarp aktualizējot zināšanu starpniekorganizāciju nozīmi, izglītības sacīksti ar IKT, starpnozaru un -profesiju sadarbību un skolu kā būtisku sociāli emocionālās mācīšanās centru. Par pēdējo nesen arī mūsu emuārā šeit. |
* Tā kā šobrīd vēl nākamā fondu
perioda projekts ir juridiskā veidošanas procesā, taču pētījumos
un datu analīzes
programmās viss turpinās nepārtraukti, labprāt sniedzam mūsuprāt svarīgāko informāciju!
Kopsavilkums pieejams šeit.
Pārpublicējot obligāta avota norāde.