Šonedēļ, 4. decembrī bija atkal jauki svētki, ko mums dāvāja Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un pshiloģijas fakultātes Izglītības pētniecības institūta vadošās pētnieces – doc. Linda Mihno un doc. Rita Kiseļova, kas sniedza bagātīgas prezentācijas par Starptautiskās izglītības sasniegumu novērtēšanas asociācijas (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) Starptautiskā matemātikas un dabaszinātņu izglītības tendenču attīstības pētījuma (Trends in International Mathematics and Science Study) TIMSS 2023. gada cikla pirmajiem rezultātiem un arī iepriekšējā – TIMSS 2019. gada cikla padziļināto izpēti. Sirsnīgs paldies viņām! Tāpat arī šajā reizē bija iespēja uzklausīt lielisku ekspertu diskusiju, kuru moderēja Latvijas Universitātes Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultātes Starpnozaru izglītības inovāciju centra pētniece Ildze Čakāne. Paldies viņai par lielisko savijumu sarunās starp skolas direktoru, skolotāju, pētnieku, igauņu pieredzi un mūsu satura centra vadītāju! Izdevās vilkt laukā tēmas, kuras mums jāpēta dziļāk – kas notiek klasēs, skolās, mācību saturā.
Šeit nedz čīkstēšu, nedz
slavināšos par rezultātiem, kas mums nu jau zināmi, un kuri noteikti liek
mainīties uz augšu. Šeit vien zemāk vienkopus tas materiāls, kas ir pieejams
publiski no 4. decembra konferences:
- Latvijas Universitātes Izglītības pētniecības institūta TIMSS
2023 pirmo rezultātu ziņojums un faktu
lapa;
- TIMSS 2023 īss video, ko
aicinām izmantot arī skolās stāstot par šo pētījumu skolēniem, skolotājiem;
- Starptautiskās izglītības sasniegumu novērtēšanas asociācijas
TIMSS 2023 starptautiskais ziņojums;
- vienlape par galvenajiem TIMSS 2023 rezultātiem šeit;
- konferences kopējā prezentācija, t.sk. gan Izglītības pētniecības
institūta abas prezentācijas un ekspertu diskusijas prezentācija kopā šeit;
- konferences pilnais ieraksts;
- konferences mazais mirkļa ieraksts;
- konferences fotogrāfijas;
- konferences preses relīze.
Vēl šajā ierakstā gribējās aizķert to, kas arī steidzami liek mainīties uz labo. TIMSS pētījuma kontekstuālajos datos bija daži tikpat nelāgi dati kā tie ir bijuši nesenajos citos starptautiskajos izglītības pētījumos. Un tas ir par to, cik liels ir īpatsvars mūsu bērnu, kas cieš no vardarbības katru nedēļu. Tie ir 22% no bērniem jeb nedaudz vairāk kā piektā daļa bērnu. Latvija šajā rādītājā ir pēdējā vietā no Eiropas Savienības dalībvalstīm, kas piedalījās pētījumā (21 ES DV piedalījās) (sk. zemāk attēlu).
Projekta komandas vārdā
ar sveicieniem,
Dace
Pārpublicējot, lūdzam norādīt avotu.
Projekts Nr. 4.2.2.5/1/23/I/001 "Dalība starptautiskos izglītības pētījumos izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstībai un nodrošināšanai"