otrdiena, 2024. gada 17. decembris

Aktualitātes starptautisko izglītības pētījumu projektā

Starptautisko izglītības pētījumu projekta apkārtraksts
par jaunumiem projektā un par aktualitātēm, kas saistītas ar
projekta pētījumiem, datiem un rādītājiem

2025. gadā  gandrīz 290 Latvijas skolas saņems uzaicinājumu no 18. marta līdz 12. maijam piedalīties Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas PISA 2025 pētījumā. Lūdzam neatteikt dalību šajā 15 g. v. skolēnu lasīšanas, matemātikas un dabaszinātņu prasmju diagnosticējošajā testā! Aicinām skolas iepazīties ar pētījuma jauno dabaszinātņu ietvaru un testa uzdevumu paraugiem.

 


2025. gada martā/aprīlī apmēram 20 Latvijas skolās notiks Starptautiskā lasītprasmes pētījuma PIRLS 2026 izmēģinājuma pētījums, kurā 4. klašu skolēni piedalīsies lasītprasmes testā. Literāro un informatīvo tekstu lasīšana notiks datorā, un datorā skolēni sniegs arī atbildes uz jautājumiem par izlasīto. Aicinām skolotājus iepazīties ar PIRLS 2021. gada testa uzdevumiem un izmēģināt tos kopā ar skolēniem! Pieejami arī digitālās lasītprasmes uzdevumi angļu valodā.

Starptautiskā matemātikas un dabaszinātņu izglītības tendenču attīstības pētījuma TIMSS 2023 pirmo rezultātu paziņošanas konferences materiāli publicēti Izglītības un zinātnes ministrijas mājaslapā. Aicinām skolotājus izmantot LU Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes Izglītības pētniecības institūta TIMSS 2019. g. cikla izpētē balstītu sagatavoto metodisko materiālu un kopā ar skolēniem izmēģināt matemātikas un dabaszinātņu uzdevumus.  

Starptautiskā datorprasmju un informācijpratības pētījuma ICILS 2023 pirmo rezultātu paziņošanas konferences materiāli publicēti Izglītības un zinātnes ministrijas mājaslapā. Ar tiem ir vērts iepazīties, lai uzzinātu, ka, piemēram, Latvijas meiteņu sniegums datorprasmēs ir nozīmīgi augstāks kā zēnu sniegums, un starp Eiropas valstu meitenēm ir trešais augstākais.

Starptautiskās pieaugušo kompetenču novērtēšanas programmas PIAAC Pieaugušo prasmju pētījuma 2023. g. pirmie rezultāti prezentēti 11. decembrī konferencē “Pieaugušo prasmes: cilvēkkapitāla attīstības priekšnoteikums”. Aicinām iepazīties ar pētījuma rezultātiem un konferences materiāliem, un uzzināt, ka pieaugušo 16-65 g. v. vidū Latvijā augstākais sniegums tekstpratībā ir sievietēm, kuras ieguvušas augstāko izglītību STEM (dabaszinātņu, tehnoloģiju, inženierzinātņu un matemātikas) jomā.

Pārpublicējot, lūdzam norādīt avotu.

Projekts Nr. 4.2.2.5/1/23/I/001 "Dalība starptautiskos izglītības pētījumos
izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstībai un nodrošināšanai"