Starptautisko izglītības pētījumu projekta apkārtraksts
par jaunumiem projektā un par aktualitātēm, kas saistītas ar
projekta pētījumiem, datiem un rādītājiem
2025. gadā gandrīz 290 Latvijas
skolas saņems uzaicinājumu no 18. marta līdz 12. maijam piedalīties
Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas PISA 2025 pētījumā. Lūdzam
neatteikt dalību šajā 15 g. v. skolēnu lasīšanas, matemātikas un dabaszinātņu
prasmju diagnosticējošajā testā! Aicinām skolas iepazīties ar pētījuma
jauno dabaszinātņu ietvaru un testa uzdevumu paraugiem. |
|
2025. gada martā/aprīlī apmēram 20 Latvijas skolās notiks Starptautiskā
lasītprasmes pētījuma PIRLS 2026 izmēģinājuma pētījums, kurā 4. klašu
skolēni piedalīsies lasītprasmes testā. Literāro un informatīvo tekstu
lasīšana notiks datorā, un datorā skolēni sniegs arī atbildes uz jautājumiem
par izlasīto. Aicinām skolotājus iepazīties ar PIRLS 2021. gada testa uzdevumiem un izmēģināt tos kopā ar
skolēniem! Pieejami arī digitālās lasītprasmes uzdevumi angļu valodā. |
Starptautiskā matemātikas un dabaszinātņu izglītības tendenču
attīstības pētījuma TIMSS 2023 pirmo rezultātu paziņošanas konferences materiāli publicēti Izglītības un zinātnes ministrijas mājaslapā.
Aicinām skolotājus izmantot LU Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes
Izglītības pētniecības institūta TIMSS 2019. g. cikla izpētē balstītu sagatavoto
metodisko materiālu un kopā ar skolēniem izmēģināt matemātikas un
dabaszinātņu uzdevumus. |
Starptautiskā
datorprasmju un informācijpratības pētījuma ICILS 2023 pirmo rezultātu paziņošanas konferences materiāli publicēti Izglītības un zinātnes ministrijas mājaslapā.
Ar tiem ir vērts iepazīties, lai uzzinātu, ka, piemēram, Latvijas meiteņu
sniegums datorprasmēs ir nozīmīgi augstāks kā zēnu sniegums, un starp
Eiropas valstu meitenēm ir trešais augstākais. |
Starptautiskās
pieaugušo kompetenču novērtēšanas programmas PIAAC Pieaugušo prasmju
pētījuma 2023. g. pirmie rezultāti prezentēti 11. decembrī konferencē
“Pieaugušo prasmes: cilvēkkapitāla attīstības priekšnoteikums”. Aicinām
iepazīties ar pētījuma rezultātiem un konferences materiāliem, un uzzināt, ka pieaugušo 16-65 g. v. vidū Latvijā
augstākais sniegums tekstpratībā ir sievietēm, kuras ieguvušas augstāko
izglītību STEM (dabaszinātņu, tehnoloģiju, inženierzinātņu un
matemātikas) jomā. |
Pārpublicējot, lūdzam norādīt avotu.
Projekts Nr. 4.2.2.5/1/23/I/001 "Dalība starptautiskos izglītības pētījumos
izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstībai un nodrošināšanai"