Aktualitātes projekta 4.2.2.5/1/23/I/001
Starptautiskos izglītības pētījumos un datu analīzes programmās
no 2023. gada 23.
decembra līdz 2024. gada 6. martam
Periodā no 15. februāra līdz 29. martam LU Izglītības pētniecības institūta pētnieki īsteno Starptautisko mācību vides pētījumu OECD TALIS 2024. Ļoti aicinām 216 skolas un 4200 skolotājus, kas ir pētījuma izlasē, neatteikt dalību un aizpildīt pētījuma jautājumus! Katra atbilde ir svarīga, lai Latvijas kopējie dati būtu kvalitatīvi. Paldies tiem 46,9% skolotāju un 50,5% direktoru, kas jau sākuši šo darbu! |
Skolēnu Eiropas identitāte ir spēcīga, taču viens no vaļiem, uz kura balstās mūsu identitāte, ir latviešu valoda. Aicinām klausīties lielisko raidierakstu "Valis", kas savu ceļu pie klausītājiem uzsāka 21. februārī, un veltīts sarunām par valodu, lasītprasmi un lasītprieku! Pirmajā raidierakstā saruna par lasītprasmi ar bērnu grāmatu rakstnieci Luīzi Pastori, kura jau 15 gadus brauc uz skolām un, tiekoties ar skolēniem, mēģina viņus iedvesmot lasīšanai. |
Lasītprasmes un identitātes saistību jau otro gadu pēc kārtas svinēs arī Eiropas autoru diena – šogad 25. martā. Šajā datumā Eiropas valstīs notiks Eiropas literatūrai un lasīšanas veicināšanai veltīti pasākumi. Kā rāda pagājušā gada pasākumu piemēri, arī skolas ir šo pasākumu dalībnieces. Aicinām izglītības iestādes reģistrēt savus lasīšanas pasākumus, lai tie būtu redzami Eiropas kartē. Kustības "Restarts lasīšanai" ietvaros 23. martā norisināsies Lielie lasīšanas svētki Latvijas Nacionālās bibliotēkas Ziedoņa zālē un tiešraidē. |
Periodā no 2. aprīļa līdz 29. aprīlim Latvijas Universitātes Izglītības pētniecības institūta pētnieki īstenos arī Starptautisko skolēnu novērtēšanas programmas OECD PISA 2025 izmēģinājuma pētījumu. Šī ir kolosāla iespēja būt daļai no starptautiska kopdarba, kas veicina izglītības jomas labāku izpratni, attīstību un ļauj novērtēt skolēnu gatavību dzīvei un nepārtrauktām pārmaiņām tajā. Lūdzam skolēnus, skolotājus, vecākus, skolu vadītājus neatteikt mūsu zinātniekiem! |
20. februārī publiskotie pilsoniskās izglītības pētījuma ICCS 2022 Eiropas aptaujas rezultāti rāda, ka Latvijas skolēni ir lepni par savu dzīves vietu Eiropā un Latviju kā ES dalībvalsti. Vairāk par Eiropas aptaujas rezultātiem iespējams uzzināt šeit, savukārt to paziņošanas pasākuma ieraksts pieejams šeit. ICCS ir Starptautiskās izglītības sasniegumu novērtēšanas asociācijas IEA pilsoniskās izglītības pētījums, kura dati ir ērti pieejami IEA vietnē un pirmie rezultāti lasāmi LU ziņojumā šeit. |
28. februārī notika projekta “Dalība starptautiskos izglītības pētījumos izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstībai un nodrošināšanai” pirmā Uzraudzības padomes sanāksme (prezentācija). Padome apstiprināja projekta plāna atjaunināto versiju un atbalstīja lasītprasmes, matemātikas un dabaszinātņu, un pilsoniskās izglītības pētījumu rezultātu uzsāktās un plānotās padziļinātās izpētes. |
Kopsavilkums pieejams šeit.
Pārpublicējot obligāta avota norāde.
Projekts Nr.
4.2.2.5/1/23/I/001 "Dalība starptautiskos izglītības pētījumos
izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstībai un
nodrošināšanai".