Starptautisko izglītības pētījumu
projekta apkārtraksts
par jaunumiem projektā un par aktualitātēm, kas saistītas ar
projekta pētījumiem,
datiem un rādītājiem
Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija OECD aicina uz tiešsaistes semināru par skolām kā sociālās un emocionālās mācīšanās centriem. Seminārs notiks ceturtdien, 30. martā, plkst. 14:00 pēc Latvijas laika.
Lai saņemtu semināra Zoom saiti, nepieciešams reģistrēties, taču semināru būs iespējams klausīties arī OECD Izglītības un prasmju sadaļā Facebook. Seminārā tiks izvērsti apspriesti OECD Sociālo un emocionālo prasmju pētījuma secinājumi. Citstarp pētījumā konstatēts, ka 10 gadus jauniem skolēniem ir augstākas sociāli emocionālās prasmes nekā 15 gadus jauniem skolēniem, jo īpaši salīdzinot skolēnu optimismu, uzticēšanos, enerģiju un sabiedriskumu.
|
16. maijā Starptautiskā izglītības sasniegumu novērtēšanas asociācija IEA paziņos Starptautiskā skolēnu lasītprasmes pētījuma PIRLS 2021 rezultātus. Reģistrējoties, tiešsaistē plkst. 11:00 pēc Latvijas laika būs iespējams redzēt un klausīties rezultātu prezentācijas. Arī Latvijas Universitātes Izglītības pētniecības institūts 16. maijā organizē pētījuma Latvijas datu paziņošanu, par ko informēsim atsevišķi.
|
No 17. aprīļa līdz 30. maijam Latvijas skolas piedalās divos starptautiskos izglītības pētījumos – 4. klašu skolēni piedalīsies Starptautiskajā matemātikas un dabaszinātņu izglītības tendenču attīstības pētījumā TIMSS 2023, savukārt 8. klašu skolēni piedalīsies Starptautiskajā datorprasmju un informācijpratības pētījumā ICILS 2023.
Apvienoto Nāciju Izglītības, zinātnes un kultūras organizācija UNESCO mēra valstu progresu Ilgtspējīgas attīstības mērķu sasniegšanā, t. sk., izmantojot TIMSS pētījuma datus. TIMSS pētījums ierindo Latviju starp valstīm ar visaugstāko 4. klases skolēnu īpatsvaru, kuri sasnieguši vismaz minimālo nepieciešamo matemātisko kompetenci.
Vai zinājāt, ka Eiropas Komisija izmantos ICILS pētījuma rezultātus, lai mērītu Eiropas Savienības dalībvalstu progresu Eiropas izglītības telpas mērķu sasniegšanā? Nozīmīgs tādēļ ir katra skolēna, kas piedalīsies pētījumā, sniegums, tāpat arī katra skolotāja, skolēna vecāku un vietējās kopienas iesaiste un ieguldījums bērnu zināšanu, prasmju, attieksmju un vērtību attīstīšanā. Vislielākais paldies šajā darbā skolotājiem un skolām!
|
Aktualitāšu apkārtraksts pieejams šeit.
Pārpublicējot obligāta avota norāde.