sestdiena, 2024. gada 14. septembris

Student, lūdzu izvēlies datu analītikas vai komunikācijas tēmas par starptautisko izglītības pētījumu jomu


Kad 4. septembrī jeb nu jau desmit dienas atpakaļ Open centru vadītājs vakarā savā X kontā vaicāja pasaulei – kā Jums iet? Knapi noturējos neatbildot, šodiena bija lieliska, lieliska, lieliska, jo izdevās palaist gaisā studentu konkursu!

Konkurss bija lolots jau sen. Faktiski jau gribējām aizlaist tautās pērnā studiju gadā, taču ideja dzima kad faktiski bija jābūt fona dokumentācijai gatavai. Un tas nav tik vienkārši kā pirmā mirklī varētu likties. Bija prieks, ka bija kur Latvijā pasmelties līdzīgu, kvalitatīvu un ilggadīgu konkursu pieredzē. Spilgtākā iedvesma, protams, nāk no Latvijas Bankas studentu konkursa. Tā, pateicoties mūsu vadošajiem juristiem, izdevās salikt arī to dokumentāciju, kas bija nepieciešama starptautisko izglītības pētījumu studentu konkursam – gan publiskais nolikums, gan komisijas darbs, gan nepieciešamā izdevumu puse. Ir prieks, ka kopdarbs vainagojās ar šo rezultātu. Arī pašās beigās vistuvākie kolēģi vēl ļoti palīdzēja pārliecināt par šī darba lietderību arī visas tālākās iesaistītās puses. Paldies, paldies komandai!

Ko tad mēs ļoti vēlamies rosināt studentiem attīstīt savos darbos? Ļoti priecātos, ka šobrīd, kad viņi izvēlas savas darbu tēmas – vai tas būtu studiju darbam, vai bakalaura vai maģistra darbam – ja interesē brīnišķi starptautisko izglītības pētījumu dati un gribas tajos ielikt savu prātu, svaigās acis, vistrakākās, gaišākās idejas – lūdzam darīt to. Starptautisko salīdzinošo pētījumu – vai tas būtu par mācību vidi (skolotāju un direktoru profesionālās jomas dati (pētījums – OECD TALIS), vai tas būtu par pieaugušo prasmēm (pētījums – OECD PIAAC), vai super pētījums par 15 g.v. skolēnu lasīšanas, matemātikas un dabaszinātņu prasmēm (pētījums – OECD PISA), vai lasītprasmes sākumskolā (pētījums – IEA PIRLS), vai matemātika un dabaszinātnes sākumskolā (pētījums – IEA TIMSS), vai tagad drīzumā jau rezultāti par IKT pamatskolā (pētījums – IEA ICILS) un kur tad brīnišķais pilsoniskās izglītības pētījums (pētījums – IEA ICCS). Pie katra no saīsinājumiem ir saites uz publiskajām datu bāzēm, kuras ļoti lūdzam izmantot! Šeit arī smieklīgs, vienkāršs video, ko cepu, lai studenti varētu ērtāk (iespējams arī ātrāk) saprast, kā fiksi no šiem pufiem (public use files) ar IDB Analyzer tikt līdz datu un mat.stat. exceļiem un predefinētām vizualizācijām u.t.t. Protams, studentus lūdzam izmantot arī OECD Īsumā par izglītību kolosalās datu bāzes, ja ir tāda interese.

Otra tēma, kas ir tikpat būtiska un mums ārkārtīgi vajadzīga no homo novus, ir komunikācija, ir rezultātu pārnese līdz skolotājiem, līdz rīcībpolitikas plašajai auditorijai. Taču pirmā vietā, protams, skolotāji. Lai ārkārtīgi cienot viņu laiku, mēs varētu pēc iespējas kvalitatīvi un saprotami nodot mūsu datu bagātību. Kā veicināt atbalstu pētījumiem no skolām, no skolēniem, no vecākiem, kā veicināt izpratni par datiem un to nepieciešamību lēmumu pieņemšanā. Neviena ideja un doma nav smieklīga. Mēs būtu pat priecīgi par skinu izstrādi skolu mājaslapām par dalību pētījumā, un ar to tiešām tik gribas teikt, ka vajadzību un svaigas domas mums ļoti palīdzēs.

Lūdzam izvēlēties tēmas šajā mirklī un lūdzam neaizmirst atsūtīt savus darbus jau nākamā (2025.) gada maijā (no 15. līdz 29. maijam). Neaizmirstiet lūdzu arī to, ka darbā, kuru iesniedzat, jābūt nodrošinātai Jūsu anonimitātei. Tikai iesnieguma e-pastā uz starptautiskie.petijumi@izm.gov.lv lūdzam Jūsu autorības apliecinājumu, taču tālāk jau komisija strādās ar Jūsu pusē jau anonomizētajiem darbiem.

Vēlam Jums iedvesmu un lai mūzas šūpo uz Jūsu pleca kājiņas! Lai domas slīd viegli un aprēķini raiti. Ļoti gaidīsim jau rezultātus!

Ak, jā... un gandrīz aizmirsu – mums kā balvas ir divas pirmās vietas 1250 eiro – viena šādā apmērā par datu analītikas tēmu un viena šādā apmērā par rezultātu pārneses tēmu. Un pāri abām ir Lielā balva (Grand prix) ar 1500 eiro apmēru un braucienu uz izglītības konferenci Eiropā. Vai nav lieliska investīcija no ESF+ līdzfinansēta projekta netiešajām izmaksām?

Lai ražīgas studijas! Katrā laikā esam Jums pieejami par jebkādu jautājumu!

Projekta komandas vārdā
ar sveicieniem,
Dace

Pārpublicējot, lūdzam norādīt avotu.

 

Projekts Nr. 4.2.2.5/1/23/I/001 "Dalība starptautiskos izglītības pētījumos izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstībai un nodrošināšanai"