Starptautisko izglītības pētījumu
projekta apkārtraksts
par jaunumiem projektā un par aktualitātēm, kas saistītas ar
projekta pētījumiem,
datiem un rādītājiem
Jaunais apkārtraksts skolotājiem, ko sagatavojusi Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija OECD, stāsta par to, kā atbalstīt skolēnu radošumu, par mākslīgo intelektu mācību klasēs, un empātijas lomu izglītībā. Aicinām lasīt un abonēt!
|
|
IEA ICCS ir Starptautiskais pilsoniskās izglītības pētījums, ko Latvijā īsteno pētnieki no Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības pētniecības institūta. Viņi ir izveidojuši video saturu pilsoniskās izglītības jautājumos: “Kāpēc ir jāmācās skolā?”, “Kāpēc ir jāpiedalās pētījumos?”, “Kas ir pilsoniskā izglītība?”, “Kas ir ICCS?”. Šos video materiālus pedagogi var izmantot mācību procesā. Lai saņemtu paziņojumus par jauniem video, aicinām abonēt @PilsoniskaIzglitiba. Izveidoti ar vizuālie materiāli diskusijām ar skolēniem.
Grāmatu un burnīcu vāki un plakāti | |
IEA PIRLS ir Starptautiskais lasītprasmes novērtēšanas pētījums, kura jaunākie rezultāti prezentēti maijā. Eiropas Komisija (EK) pārskatā par Eiropas Savienības (ES) valstu PIRLS rezultātiem, kas saucas “Bērnu lasītprasme un labizjūta ES valstīs” (Children’s reading competence and well-being in the EU) uzsver – PIRLS jaunākais pētījums ir veikts pandēmijas laikā, un, lai gan mācīšanās attālināti visticamāk negatīvi ietekmēja lasītprasmes rezultātus 2021. gadā, skolēnu sniegumu kopš iepriekšējā mērījuma 2016. gadā varēja ietekmēt arī vairāk citi faktori. EK ziņojums secina, ka (1) nevienā no ES valstīm starp 2016. un 2021. gadu nav bijusi lasītprasmes uzlabošanās, bet dažās no valstīm tā ievērojami kritusies, (2) dzimumu atšķirības lasītprasmes sasniegumos joprojām pastāv, un sociālekonomiskais statuss ir spēcīgs lasīšanas kompetences noteicējs (predictor), (3) bērnu labizjūta skolā ir saistīta ar PIRLS sniegumu.
|
|
EK Izglītības sociālās dimensijas ekspertu tīkls (NESET) piedāvā ieteikumus skolām un skolotājiem fiziski un emocionāli veselīgas vides veidošanā un pāridarījumu novēršanā. |
Aktualitāšu apkārtraksts pieejams šeit.
Pārpublicējot obligāta avota norāde.